Кам’янець-Подільський державний український університет та Кам’янець-Подільський інститут народної освіти: порівняльний аспект
Ключові слова:
Кам’янець-Подільський державний український університет, Кам’янець-Подільський інститут народної освіти, влада, управління, освітній процес, наукова робота, студентствоАнотація
У статті розкривається особливості функціонування Кам’янець-Подільського державного українського університету (1918-1920 рр.) та інституту народної освіти (1921-1930 рр.). З’ясовується те, що створення двох освітніх установ відбувалося через прийняття ряду нормативних документів вищого керівництва країною за якими диктувалися різні завдання – від академічної свободи до тотального контролю за освітнім процесом. Частково розкриваються навчальні дисципліни які викладалися у Кам’янець-Подільському державному українському університеті, а також Кам’янець-Подільському інституті народної освіти. Спільним було поєднання лекційних занять із семінарською/практичною роботою, а викладання здійснювалося українською мовою.
При написані роботи нами було використано такі принципи проведення історичного дослідження: історизму, об’єктивності та системності. Також застосовано методи проведення дослідження, а саме: історико-порівняльний, синтезу, біографічний, ретроспективний, хронологічний та комплексно-аналітичний.
Основною тезою статті є порівняльний аналіз процесу формування закладів, системи управління, підготовки кадрів, наукової роботи та поза аудиторної зайнятості студентів, який дозволяє побачити принципові відмінності між ними.
