Комунікативні умови формування мовленнєвої компетентності молодших школярів (на основі педагогічних ідей Івана Огієнка)

Автор(и)

  • Олеся Мартіна К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна
  • Наталя Третяк К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна
  • Мар'яна Гордійчук К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна

Ключові слова:

ключові компетентності, компетентнісний підхід, мовна особистість, мовленнєва компетентність, компетентна особистість, комунікативні вміння, мовна майстерність, розвиток мовлення, культура мовлення, мовні засоби

Анотація

У статті описано методи, форми і засоби навчання, використання яких дозволить найбільш оптимально формувати в молодших школярів мовленнєві компетентності на уроках української мови; окреслено шляхи і способи покращення інтерактивної діяльності та удосконалення практичної підготовленості вчителя до роботи з дітьми, а також аспекти формування правильності мовлення, педагогічні та лінгвістичні умови формування мовленнєвої культури учнів початкових класів; висвітлено ефективність формування національномовної особистості, яка залежить від цілеспрямованого пошуку шляхів удосконалення організації рідномовної освіти, свідомого проектування змісту навчання на основі оптимального поєднання традиційних та інноваційних педагогічних технологій, дидактичних методів, прийомів, форм і засобів навчання.

Теоретичне осмислення психологічних, лінгводидактичних основ методики роботи над формування мовленнєвої компетентності молодших школярів, узагальнення передового досвіду вчителів початкових класів підтвердили актуальність порушеної проблеми. Оволодіння мовою на комунікативних засадах сьогодні становить основу лінгвістичних інновацій, першочерговим завданням вищої освіти. Уміння спілкуватися, використовуючи лексичні багатства, семантичні й етимологічні глибини, граматичну виразність, сло вотвірні потенції, стилістичну гнучкість рідної мови в усіх функціональних сферах зумовлює комунікативну компетенцію мовної особистості. Набуті учнями в початкових класах знання, особистісні якості, пов’язані з формуванням комунікативно-мовленнєвих умінь, стануть фундаментом для подальшого навчання, виховання, розвитку самовираження, значною мірою зумовлять практичну, громадську, професійну діяльність у майбутньому, адже мовленнєвий розвиток – необхідна умова життєдіяльності школяра.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Як цитувати

Мартіна, О., Третяк, Н., & Гордійчук, М. (2022). Комунікативні умови формування мовленнєвої компетентності молодших школярів (на основі педагогічних ідей Івана Огієнка). Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (XVIII), 116–122. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/255923