Психологічні чинники розвитку мовної свідомості у наукові спадщині Івана Огієнка

Автор(и)

  • С.І. Болтівець Інститут психології ім.Г.С.Костюка АПН Україна, м.Київ, Україна

Ключові слова:

психологічні чинники, розвиток мовної свідомості, психологія мислення

Анотація

У статті висвітлюються психологічні чинники розвитку мовної свідомості у науковій спадщині видатного українського державного, культурного та громадського діяча, ученого-енциклопедиста Івана Огієнка - митрополита Іларіона - засновника Кам'янець-Подільського університету, в якому були закладені основи українського мовотворення в науково-педагогічній діяльності професорсько-викладацького персоналу.

Розкрито актуальні нині погляди І.Огієнка на значення мови в житті народу, характерні особливості його мовознавчої творчості, настанови вчителям щодо навчання української мови, основні напрямки його мовознавчих досліджень, які дозволяють охопити психологічну структуру загальносуспільного мовного самоусвідомлення української нації.

Автор, розкриваючи погляди І.Огієнка на завдання вченого, застосовує новий спосіб розміщення бібліографічних описів використаних літературних джерел, який дозволяє читачеві, не перериваючи прочитання тексту, сприйняти найважливіші семантичні одиниці опису: місто, рік і сторінку кожного посилання безпосередньо після кожної цитати.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-08-31

Як цитувати

Болтівець, С. (2010). Психологічні чинники розвитку мовної свідомості у наукові спадщині Івана Огієнка. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (VII), 4–15. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/255700