Сакральний стиль Тараса Шевченка в інтерпретації Івана Огієнка (Митрополита Іларіона)

Автор(и)

  • Л. Мацько Київський державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Україна

Ключові слова:

сакральний стиль, релігійний стиль, лінгвостилістична інтерпретація, елітарна мовна особистість Тараса Шевченка

Анотація

Прадавня широка сфера людської віри, вірувань і поклонінь, молінь і чинопокладань породила в людській мові широку духовну сферу і сформувала цілі пласти мовних засобів, поєднаних призначеннями, структурами і функціями омовлення у низку стилістичних понять глибокого і широкого змісту: сакральний стиль; богословський стиль; свята, священна мова; релігійний стиль, культова мова; конфесійний стиль. Всі вони мають один головний загальний зміст, але різняться семантичними осягами, функціями і акцентами. Ідеальні сутності в сакральному, художньому та живому розмовному мовленні передаються і пізнаються через конкретні, чуттєво сприймувані ознаки, що лежать в основі релігійних, фольклорних, традиційно-поетичних, індивідуально-авторських тропів і фігур думки, що вже стали лінгвокультурологічними універсаліями, одиницями виміру мовно-інтелектуальної, морально-етичної та естетичної культури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-23

Як цитувати

Мацько, Л. (2022). Сакральний стиль Тараса Шевченка в інтерпретації Івана Огієнка (Митрополита Іларіона). Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (XIII), 122–129. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/253315