Комунікативна компетентність учителя початкової школи як один із чинників його успішної професійної діяльності

Автор(и)

  • Наталія Гудима К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна

Ключові слова:

комунікація, компетентність, компетенція, структура, структура педагогічної комунікативної компетентності вчителя початкових класів, напрями, компоненти, культура, конотація

Анотація

У статті йдеться про основні напрями дослідження проблеми структурних компонентів комунікативної компетентності. Проаналізовано різні підходи до розробки структури комунікативної компетентності. З’ясовано, що в сучасних дослідженнях переважає виокремлення базових структурних компонентів, таких як: комунікативні знання, комунікативні здібності та комунікативні вміння. Комунікативні знання трактують як знання про спілкування, його різновиди, фази, закономірності розвитку, знання про існування комунікативних методів та прийомів; знання про ефективні методи спілкування щодо різних людей та різних ситуацій; знання про ступінь розвинутості в конкретної особистості тих чи тих комунікативних умінь; знання комунікативних методів, які найбільш ефективні для забезпечення особистісного спілкування, а також неефективних методів. Комунікативні здібності розглядають у двох аспектах: як природна обдарованість людини у спілкуванні та як комунікативна продуктивність. Обґрунтовано структуру педагогічної комунікативної компетентності вчителя початкових класів, що передбачає такі компоненти: когнітивний, мотиваційний, мовний, сенситивний, стратегічний та соціокультурний.

Подано стислі характеристики цих компонентів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-21

Як цитувати

Гудима, Н. (2022). Комунікативна компетентність учителя початкової школи як один із чинників його успішної професійної діяльності. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (XV), 300–304. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/247818