Фоніка поезії Володимира Свідзінського

Автор(и)

  • А. Тимченко Харківський національний фармацевтичний університет, Україна

Ключові слова:

поезія, Володимир Свідзінський, фоніка, вокалізм, консонантизм, виражальні засоби, звуковий символізм

Анотація

Дослідження звукопису є невід’ємним складником вивчення поезії, адже через фоніку автор не лише передає звукову атмосферу описаного у творі, але й по-іншому підсвічує зміст вірша, витворює нові позатекстові смисли.

Творчість Володимира Свідзінського є унікальною для української літератури. Філігранно майстерний у доборі та комбінації слів, митець, як виявляється, професійно організує поезію з позицій звукопису. У статті проаналізовано перший твір із авторського циклу «Балади». Вірш зображує боротьбу сталого та звичного світу героя з новим, незвіданим, тривожним. Градація голосних звуків – від низького й широкого «а», що символізує стабільність, до високого та вузького «і», що знакує хвилююче, проте не вороже, – відповідає настроєвому нагнітанню, увиразнює смисл твору. Зроблено висновок про показовість фонічного аспекту в поезії В. Свідзінського.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-21

Як цитувати

Тимченко, А. (2022). Фоніка поезії Володимира Свідзінського. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (XV), 295–299. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/247817