Формування національно-мовної особистості майбутніх учителів початкових класів на основі рідномовних обов'язків Івана Огієнка
Ключові слова:
рідномовні обов’язки, рідна мова, мовна освіта, початкова школа, національно-мовна особистість, Іван ОгієнкоАнотація
У статті схарактеризовано особливості формування національно-мовної особистості майбутніх учителів початкової школи засобами рідномовних обов’язків Івана Огієнка на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням). Висвітлено основні положення науки про рідномовні обов’язки Івана Огієнка, описано його концептуальний статут мовної освіти як елемент рідномовної політики в сучасній школі. Змодельовано завдання, спрямовані на формування національно-мовної особистості здобувача вищої освіти, а також завдання, що мають на меті виявлення студентами шляхів реалізації національномовного виховання молодших школярів. Обґрунтовано актуальність навчання рідномовних обов’язків у вищій школі за умов нинішньої мовної ситуації в Україні та необхідність розвитку й постійного самовдосконалення мовної особистості. Доведено, що навчання рідномовних обов’язків має вагоме значення для формування наукової концепції сучасної національної освіти в період розбудови української держави та духовного відродження її народу.