Роль рідної мови у формуванні Білінгвальної особистості
Ключові слова:
білінгвізм, білінгв, рідна мова, друга мова, іноземна мова, модель «подвійного айсберга», механізм переключення мовних кодів, «порогова гіпотеза»Анотація
У статті розглядається актуальність формування білінгвальної особистості у сучасному глобалізованому світі, де постає необхідність вивчення іноземної мови та збереження національної мови. Уточнено трактування понять рідна мова», «друга мова», «іноземна мова», а також «білінгвізм» та «двомовність».
Виявлено, що науковці висловлюють різні позиції щодо ролі рідної мови: при вивченні другої мови рідна мова учнів відіграє позитивну роль та вплив рідної мови є негативним при формуванні навичок іншомовного мовлення. Значна увага приділена розгляду різних видів двомовних сімей. Розглянуто моделі «подвійного айсберга» та «порогову гіпотезу», де рідна мова відіграє важливу роль у формуванні білінгва. Низка дослідників висловлюють ідею про мовні коди у свідомості людини, де розуміння іншої мови є своєрідним переключенням кодів.