Реалізація принципу дитиноцентризму в педагогічних ідеях Івана Огієнка

Автор(и)

  • Ірина Дорож К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна
  • Анатолій Ковальчук К-ПНУ імені Івана Огієнка, Україна

Ключові слова:

Нова українська школа, педагогічні ідеї Івана Огієнка, практичне наближення змісту освіти та її методики до реалізації в життєвому просторі, орієнтація на учня, виховання на цінностях, світогляд, дитиноцентризм

Анотація

У сучасний науковий дискурс входить та історія, що співзвучна нинішнім національним прагненням та віддзеркалює основоположні питання буття, культури, освіти. Знаковою постаттю минулого, в якій уособлено найкращі національні риси й стремління, є Іван Огієнко – мовознавець, історик церкви, педагог, який зміг піднятися до рівня світової філософської і педагогічної думки.

Відштовхуючись від ідей великих мислителів-гуманістів минулого і джерел народного виховання, він сформулював педагогічну концепцію, яка має загальнолюдський характер, спирається на об’єктивні закони і закономірності, не пов’язані з кон’юнктурою та ідеологічними догмами. Основні ідеї, які І. Огієнко розвинув у своїх педагогічних працях, зосереджувались на любові до дитини, культ природи, яка є найважливішим засобом виховання почуття прекрасного і гармонії, звернення до внутрішнього світу дитини, який є опорою на її сили, внутрішній потенціал, підтримку і розвиток того здорового, що є в кожній особистості, емоційне сприйняття процесу навчання, демократизація структури управління навчально-виховним процесом у школі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-27

Як цитувати

Дорож, І., & Ковальчук, А. (2022). Реалізація принципу дитиноцентризму в педагогічних ідеях Івана Огієнка. Іван Огієнко і сучасна наука та освіта, (XVI), 161–166. вилучено із http://ohiienko.kpnu.edu.ua/article/view/246059